å ta trafikksituasjonen i området på alvor, foreløpig uten at det har skjedd
noe. Løkkeveien er en av de aller mest trafikkerte bygatene i Oslo, med 15.000 biler gjennom gaten hver dag (ÅDT). Den siste tiden har vi i tillegg fått 550 busser daglig på grunn av omleggingen i Kvadraturen. Den samlede trafikkmengden er simpelthen uakseptabelt høy....
I Bygdøy Alle, med 10.000 ÅDT, måles det hyppige overskridelser av NO2-grensene. I Løkkeveien, med 15.000 ÅDT, måles ikke dette - til tross for at veien passerer forbi en skole med 540 elever.
Vi har også forsøkt å få Byrådet til å gjenoppføre bommen vi hadde i Cort
Adelers gate, uten at dette har skjedd. Mange bilister tar snarveien gjennom gaten, ofte i ekstra høy fart, der det ferdes mange skolebarn.
Hittil har den politiske diskusjonen om trafikken i Oslo vært preget av langsiktige forslag, ofte avhengig av uvisse forhandlinger med nabofylket. Vi ønsker en mer handlekraftig politikk med fokus på løsninger som kan gjennomføres raskt.
I dag har vi vandret i fotgjengerfeltet som en påminnelse til de politikerne
som nå starter valgkampen: Trafikksituasjonen i indre Oslo er en av de viktigste sakene fram mot valget. Vårt motto er enkelt: Trafikken må ned!
Vi har også forsøkt å få Byrådet til å gjenoppføre bommen vi hadde i Cort
Adelers gate, uten at dette har skjedd. Mange bilister tar snarveien gjennom gaten, ofte i ekstra høy fart, der det ferdes mange skolebarn.
Hittil har den politiske diskusjonen om trafikken i Oslo vært preget av langsiktige forslag, ofte avhengig av uvisse forhandlinger med nabofylket. Vi ønsker en mer handlekraftig politikk med fokus på løsninger som kan gjennomføres raskt.
I dag har vi vandret i fotgjengerfeltet som en påminnelse til de politikerne
som nå starter valgkampen: Trafikksituasjonen i indre Oslo er en av de viktigste sakene fram mot valget. Vårt motto er enkelt: Trafikken må ned!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar